fbpx

Klant
De Chiro

Tags
Explainer
Employer branding

Website
https://chiro.be/en

De nieuwe plannen van de Chiro.

Een video reeks die kort en krachtig de nieuwe plannen van de Chiro uitlegt.

The Challenge

De interne structuur van ‘De Chiro’ gaat veranderen. Met deze mededeling kwam ‘De Chiro’ vorig jaar bij ons aankloppen. De nieuwe structuur moest nog wel meegedeeld worden met alle leden, en laat dat net onze specialiteit zijn. Complexe structuren eenvoudig weergeven. Samen brainstormden we over hoe we heel dit gegeven duidelijk en leuk in een videoserie konden gieten. Al snel kwamen we op heel wat leuke ideeën. Van volledig geanimeerde video’s tot een reclamevideo met kinderen in de hoofdrol. Uiteindelijk zijn we geland op een explainer video waar we een persoon van ‘De Chiro’ laten praten. Uiteindelijk staan mensen helemaal centraal binnen ‘De Chiro’ dus deze keuze was een eenvoudige om te maken.

De explainer video’s besloten we om op te delen in een serie. In plaats van één enkele video van 9 minuten te hebben, hebben we nu 6 video’s van iets meer dan een minuut. Perfect hapklare content die duidelijk de verandering van hen stap voor stap in kaart brengt.

Productie

Nu we allemaal wisten hoe de video’s vorm kregen was het tijd voor de volgende stap: een geschikte presentator vinden die niet enkel het goed kon uitleggen maar ook goed voor de camera kwam.
Al snel werd duidelijk dat Jasper van ‘De Chiro’ verborgen presentatie skills had waardoor de draaidag super vlot verliep. We filmden alles voor een rode achtergrond om helemaal in thema van ‘De Chiro’ te zijn. Jasper kon de tekst makkelijk aflezen van de teleprompter die we voor de camera hadden staan.
Nadien volgde de postproductie. Eerst monteerde we alles volgens de regels van de kunst achter elkaar en dan was het tijd voor één van de belangrijkste zaken om deze videoserie niet enkel visueel mooi te maken maar ook enorm tof om naar te zien. Dat was de animatie. We maakten deze zoals we in het scenario hadden geschreven en het resultaat mocht er zeker en vast zijn!

inzet

De opzet van deze campagne was om de plannen voor de verandering van de structuur van de chiro bekend te maken.
De 6delige videoserie is niet enkel op hun website gebruikt maar ook in een mailcampagne om de leden beetje bij beetje info bij te brengen zodat ze na enkele weken volledig begrijpen hoe de structuur van ‘De Chiro’ gaat veranderen.