“THE OMP REBRANDING”
“De rebranding van OMP mocht niet zomaar ongezien voorbij gaan. Daarom kozen ze voor een atypische aftermovie!”
The Challenge
OMP contacteerde ons met de vraag om een video te maken voor hun rebranding event. De veilige en eenvoudige optie zou zijn om voor een typische aftermovie te kiezen, maar wij wilden toch net dat extra stapje verder gaan. Wij kozen voor een atypische aftermovie en na een korte pitch was de marketingafdeling van OMP volledig mee. Het thema werd ‘How far are the people of OMP willing to go to show their OMP-love?’. De pre-productie kon van start gaan!
Pre productie
Wij kozen dus voor een atypische aftermovie. Dit wil zeggen dat wij niet enkel mooie dynamische slow-motion beelden gingen maken, maar dat wij er een inhoudelijk extraatje aan zouden toevoegen. Daarom kozen wij ervoor om samen met onze regisseur/reporter Kiko te werken die met onze cameraman als rode draad zou dienen doorheen de video. Om het geheel nog leuker te maken besloten wij om 2 challenges te bedenken die de werknemers van OMP konden uitvoeren. Door middel hiervan konden we hun OMP-love en knowledge testen!
Productie
Challenge 1: Wij lieten plak tattoos maken met het nieuwe logo van OMP. De bedoeling was dat de werknemers deze tattoos bij elkaar konden plakken op de meest gekke plekken. Er was slecht 1 regel: Keep it corporate!
Challenge 2: De volgende opdracht was er één voor de koffiedrinkers! Wij lieten speciaal een koffiemok bedrukken met het nieuwe logo. De werknemers kregen de opdracht een selfie te nemen met deze mok en ze vervolgens online te zetten en te gebruiken als profielfoto! Eén ding kunnen wij verklappen, hun tinderprofielen kregen plots meer aandacht!
Livestream
Bij het event hoorde natuurlijk een presentatie die ook de werknemers van OMP over de hele wereld wilden volgen. Hiervoor deden we beroep op onze vaste live streaming partner. Zij hebben ervoor gezorgd dat de mooie afgewerkte presentatie van OMP vanuit 3 camerastandpunten mee live te volgen was in de USA.
“Make streaming great again”!
Post productie
Uiteindelijk konden wij 3 afgewerkte producten afleveren.
De korte aftermovie. Deze werd gebruikt om te verspreiden op facebook en LinkedIn. Het is een korte video waar ook de klanten van OMP van kunnen meegenieten, en zo op de hoogte zijn van wat er precies gebeurde die dag.
De lange aftermovie. Deze video was vooral gericht op intern gebruik. Wij zijn persoonlijker te werk gegaan en het draait hier echt om de werknemers van OMP. Hiermee tonen wij dat ook zij hebben kunnen genieten van die speciale dag! Kortom een toffe video die nog enkele maanden of jaren zal afgespeeld worden in de kantoren van OMP.
De livestream. Dit spreekt natuurlijk voor zich. Buitenlandse werknemers van OMP konden eenvoudig het event live volgen. De livestream werd achteraf naar alle medewerkers doorgestuurd die op het moment van de presentatie er niet bij waren.