fbpx

Covid-19, wat nu?

Geschreven door
Maxim Vincent

Gepubliceerd
06 mei 2020

Topics
Andere

Het valt niet te ontkennen: De wereld stond vanaf 13/03/2020 stil. Veel landen sloten om de beurt hun grenzen en gingen in lockdown of semi-lockdown. Sectoren moesten verplicht hun deuren sluiten en alle events stopzetten. Dit had en heeft nog steeds een grote impact voor veel bedrijven en ook voor ons, aangezien onze core business gefocust is op corporate & events. Aanpassen en zoeken naar nieuwe manieren om diensten te blijven leveren en onderhouden is dus de boodschap. Aftermovies zullen even niet aan de orde zijn, maar vele andere diensten kunnen wel blijven bestaan. In dit artikel willen we marketing, communicatie en content verantwoordelijken toelichten hoe Western Spaghetti’s de toekomst ziet of beter gezegd “in beeld zal brengen”!

Mr Proper

Onze cameraman Wannes is er volledig klaar voor! Ons materiaal wordt na gebruik netjes proper gemaakt en na een grondige douche, een paar handschoenen en een mondmasker kunnen we weer op pad gaan!

Mondmaskers kunnen ook “cool” zijn!

Iets visueel aantrekkelijk maken is één van onze favoriete dingen om te doen. Daarom konden we het niet laten om onze eigen mondmaskers te maken! We hebben er dan ook een kleine productvideo van gemaakt. Als het nu nog niet cool is om te dragen, dan weten we ook niet meer. Heb jij ook een productvideo nodig? Contacteer ons dan snel!

Testimonials: een populaire dienst, maar kunnen ze nog plaatsvinden?

Ja hoor, op zich verandert er niet veel! Je zal geen mondmasker kunnen dragen tijdens de opname, maar wel ervoor en erna. De camerman zal ook geen draadloos microfoontje plaatsen bij de persoon in kwestie. Dit zal je nu zelf moeten doen met de nodige uitleg of we installeren een microfoon met behulp van een statief boven de spreker.
Testimonials zullen tijdens en na de covid-19 periode volgens ons nog belangrijker worden. Veel mensen gaan thuiswerken en om een duidelijke boodschap aan je werknemers en collega’s te brengen is er niets beter als een testimonial. Want laat ons eerlijk zijn, op zoom zien we er toch iets minder aantrekkelijk uit!

Is het momenteel interessant om online videos promoten?

Eenvoudig gezegd, JA! Als je ervoor al aan het adverteren was merk je het waarschijnlijk al. De prijzen om te adverteren zijn gedaald. Het is zelfs aan te raden om nieuwe content te maken en de concurrentie voor te blijven. Natuurlijk enkel als je de financiële middelen hebt. Is je sector hard geraakt? Dan kan je natuurlijk je oude content opnieuw gebruiken. Als die content nog steeds relevant is blijft het zijn vruchten afwerpen.
Om een accurate conclusie te maken is het nog wat te vroeg. Maar de prijzen zakken om te adverteren dus het is voor jouw bedrijf interessant om stevig in te zetten op online video advertenties. De ‘cost per mile’ ligt lager dan ooit dus voor hetzelfde budget betaal je veel minder. We zien het zelf in onze social media campagnes. De eerste maand hadden we al een leuk resultaat!

Video calls blijven de norm. Dus waarom ze niet zo optimaal mogelijk maken?

Lees zeker het artikel dat Wannes schreef over hoe je met enkele simpele tricks de look van je video kan boosten!
8 tips om video calls te optimaliseren!

Stuur ons je beelden🎥

Heb je zelf iets gefilmd? Een how-to video of een boodschap? Maar heb je geen idee hoe je de video achteraf van je Iphone of camera naar je computer kan krijgen, in een montageprogramma moet gooien of ondertitelen? Geen probleem! Want onze monteur bij Western Spaghetti’s kan je helpen. De production value zal wat lager liggen, maar dat mag op dit moment. Wij zorgen ervoor dat de beelden optimaal worden benut!