fbpx

Employer branding, waarom is het zo belangrijk?

Geschreven door
Joppe De Houwer

Gepubliceerd
05 augustus 2020

Topics
Marketing

Veel bedrijven in België aarzelen nog om in te zetten op employer branding. We weten dat het helpt bij het opbouwen van je imago, maar je kan er nog zoveel meer met bereiken.

We moeten het kort even hebben over de situatie van vandaag. We moeten weer verplicht van thuis uit werken. Er zijn minder aanwervingscampagnes en er wordt net iets minder geadverteerd. Het ziet er naar uit dat dit niet super snel zal veranderen. Maar waar we wel grote veranderingen zien is hoe aanwervingen gebeuren. Ze gebeuren meer en meer online. Dus als je wilt dat mensen voor je komen werken moet het online imago van je bedrijf op punt staan.
Aan je online imago werken levert niet direct geld op. Dat horen we vaak, maar op termijn is er niets beter dan investeren in employer branding. Je verhoogt je bekendheid als werkgever. Je laat zien hoe trots de mensen zijn om bij je te werken, en dit werkt aanstekelijk.

Maar hoe verbeter ik mijn imago?

Dat kan op zoveel verschillende manieren. De klassieke en bekendste manier is natuurlijk via foto’s van je medewerkers die lachend aan het werk zijn. Een super leuke manier om je medewerkers in het licht te zetten.
Maar er is een manier waar je veel natuurlijker overkomt, dan hebben we het over video. Natuurlijk zijn wij meer fan van de employer branding video’s. Het voordeel van deze video’s is dat je medewerkers veel authentieker overkomen en het voelt echter aan om naar te kijken. Het “gemaakte” gevoel van een foto uit een tijdschrift verdwijnt.

Een andere manier is om vlog-gewijs een tour van je kantoor geven, zodat mensen de werkplekken zien. Als je wilt vloggen moet je net zoals elk ander type content er consistent mee bezig zijn en best ook een content kalender maken. Zo ga je het efficiëntste je engagement opbouwen.
En nu komt ons favoriete type: de corporate moodfilms. Het is een moodfilm die meer dan alleen de medewerkers en het bedrijf toont. Ze laten het traject van een individu zien, en het werk is een aanvulling van hun persoonlijkheid. Hoe groot of klein hun functie, ze zijn allemaal onmisbaar.

Employer branding is dus onmisbaar. Het gaat verder dan enkel je medewerkers af en toe een klopje op de rug te geven. Als je het goed aanpakt zit het ingebakken in je bedrijfscultuur.

Wil je de leukste employer branding strategie en content? Neem dan zeker contact met ons op!